Poradnik dla nauczycieli: DOSTĘPNA SZKOŁA WSPIERA AKTYWNĄ MŁODZIEŻ

Zdjęcie Poradnik dla nauczycieli: DOSTĘPNA SZKOŁA WSPIERA AKTYWNĄ MŁODZIEŻ
Dostępna szkoła, to szkoła przyjazna, która daje młodemu człowiekowi możliwość nie tylko swobodnego poruszania się i dostępu pod względem architektonicznym. W takiej szkole może on również poczuć, że jest bezpieczny, ważny, szanowany i ma prawo do tego, by rozwijać się we własnym tempie. To także miejsce, w którym poza przyswajaniem wiedzy i zdobywaniem związanych z nią umiejętności, uczy się życia w społeczności. Przynależność do zespołu klasowego pozwala bowiem na doświadczanie rozmaitych interakcji społecznych, co ma ogromny wpływ na to, jak dziecko stając się osobą dorosłą postrzega siebie i swoją rolę w społeczeństwie, mając jednocześnie świadomość swojej wyjątkowości i indywidualizmu.

Rolą nauczycieli pracujących z młodymi ludźmi jest stworzenie im do tego, możliwie jak najlepszych warunków. Nie jest to zadanie łatwe, gdyż trzeba z kręgu młodych osób, wśród których każdy ma swoje potrzeby, upodobania, uzdolnienia i trudności stworzyć zgraną grupę, która będzie swego rodzaju motorem do działania poszczególnych jednostek, które ją tworzą.

Poczucie wyjątkowości i indywidualizmu z jednoczesną świadomością przynależności do grupy, w której jest się akceptowanym i szanowanym, jest dla każdego człowieka niezwykle ważne. Dotyczy to w szczególnym wymiarze uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Z ogromną radością obserwuję to zjawisko w szkołach, z którymi do tej pory miałam przyjemność współpracować i prowadzić warsztaty dla uczniów. Wśród uczniów sprawnych z powodzeniem funkcjonują i odnoszą sukcesy uczniowie z różnymi niepełnosprawnościami.

POBIERZ PORADNIK:

Poradnik dla nauczycieli: DOSTĘPNA SZKOŁA WSPIERA AKTYWNĄ MŁODZIEŻ
Czekamy na Ciebie
Przyjdź:
Biuro Stowarzyszenia
ul. Kościelna 37
60-537 Poznań
Zadzwoń:
+48 797 795 536
Napisz:
biuro@metropoliapoznan.pl
Go to top