Metropolia Poznań - Wspólnie tworzymy rozwiązania




2021-03-10

Nowe parkingi przesiadkowe w Poznaniu



15 marca zostaną otwarte trzy parkingi „Park&Ride” znajdujące się przy ulicach św. Michała, Biskupińskiej oraz przy rondzie Starołęka. Mają one zachęcić mieszkańców Poznania do poruszania się po mieście transportem publicznym.

– Cel inwestowania w tego typu obiekty jest jasny – zmniejszenie liczby samochodów wjeżdżających do śródmieścia. Stwarzając kierowcom możliwość bezpiecznego i legalnego parkowania poza centrum, chcemy zachęcać ich do pozostawienia samochodu na obrzeżach miasta i kontynuowania podróży środkami transportu publicznego – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
Od lutego 2018 roku w Poznaniu funkcjonuje parking P&R znajdujący się w pobliżu przystanku PST Szymanowskiego. Kierowcy dojeżdżający do stolicy Wielkopolski z północy mogą tam zostawić auto i wygodnie przesiąść się na jedną z linii Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Teraz z takiej możliwości będą mogły skorzystać osoby zmotoryzowane wjeżdżające do Poznania także z innych kierunków. Od 15 marca poznański system P&R będzie oferował łącznie już 337 miejsc postojowych.

Nowe parkingi w Poznaniu - informacje
P&R Św. Michała
: parking znajduje się w rejonie ulic św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej
Obiekt dysponuje 100 miejscami postojowymi, w tym 4 dla osób z niepełnosprawnościami oraz infrastrukturą optymalną nie tylko dla właścicieli samochodów osobowych, ale też pieszych i rowerzystów.
Parking został wyposażony w elementy małej architektury, inwestycja objęła też przebudowę istniejącej kanalizacji deszczowej i oświetlenia, a także istniejących zjazdów z ul. św. Michała i Świętojańskiej. Od strony ulicy św. Michała parking jest skomunikowany również z ruchem pieszych i rowerzystów. Prowadząca do ogrodzonego parkingu ścieżka rowerowa jest uzupełnieniem projektowanego traktu dla jednośladów, biegnącego wzdłuż ul. Warszawskiej. W ramach inwestycji przewidziano montaż stojaków rowerowych dla 30 rowerów wraz z wiatami oraz zestawem naprawczym. Powstała również infrastruktura informacyjna i teletechniczna. Ponadto parking jest wyposażony w automatyczny sanitariat.
Możliwość przesiadki na transport publiczny: linie tramwajowe na ulicy Warszawskiej - przystanek Św. Michała: linie nr 6 i 8 (ok. 80m) lub w nieco większej odległości duży węzeł przesiadkowy Rondo Śródka: linie tramwajowe nr 3, 6, 8, 17 oraz linie autobusowe (ok. 500m).

P&R Biskupińska: parking w rejonie przystanku kolejowego Poznań Strzeszyn
Obiekt dysponuje 50 miejscami postojowymi, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami oraz infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów.
W ramach inwestycji przewidziano montaż stojaków rowerowych dla 30 rowerów wraz z zadaszeniem oraz zestawem naprawczym. Prace objęły także budowę ciągów pieszo-rowerowych ułatwiających dojście/wjazd na P&R. Parking jest ogrodzony, oświetlony i monitorowany.
Uzupełnieniem jest infrastruktura informacyjna i teletechniczna. Ponadto parking jest wyposażony w automatyczne sanitariaty z dostępem dla osób z niepełnosprawnościami.
Możliwość przesiadki na transport publiczny: pociągi Poznańskiej Kolei Aglomeracyjnej spółek Koleje Wielkopolskie i POLREGIO - stacja Poznań Strzeszyn (ok. 60 m), linie autobusowe nr: 146 i 160 - przystanek Podolany (ok. 200 m).

P&R rondo Starołęka: parking w rejonie ulic Hetmańskiej, Starołęckiej i Wagrowskiej
Obiekt dysponuje 57 miejscami postojowymi, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami oraz infrastrukturą optymalną nie tylko dla właścicieli samochodów osobowych, ale też pieszych i rowerzystów.
W ramach inwestycji przewidziano montaż stojaków rowerowych dla 30 rowerów wraz z zadaszeniem oraz zestawem naprawczym. Prace objęły także budowę ciągów pieszo-rowerowych ułatwiających dojście/wjazd na P&R. Parking jest ogrodzony, oświetlony i monitorowany.
Uzupełnieniem jest infrastruktura informacyjna i teletechniczna. Ponadto parking jest wyposażony w automatyczne sanitariaty z dostępem dla osób z niepełnosprawnościami.
Możliwość przesiadki na transport publiczny: linie tramwajowe w rejonie ronda Starołęka: linie nr - 1, 4, 7, 11, 12, 17 (ok. 100-200m).

Wszystkie trzy obiekty powstały z pomocą dofinansowania unijnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, wbudowane zostały w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla MOF Poznania.

Na fotografii: parking przy św. Michała
FOT. ARCHIWUM UM POZNANIA

Tagi:
Transport indywidualny i zbiorowy
 - 1